Transporto lyderiai sunkumams nepasiduoda

< Grįžti atgal

"Vien per keturis pastaruosius mėnesius ekonominis karas tarp Rusijos ir ES nurėžė apie 200 mln. eurų vežėjų pajamų. Tiek negavo vien „Linavai“ priklausančios transportininkų  įmonės,"-  rašo Cargonews.lt. Didžiausius nuostolius patyrė įmonės, kurios specializavosi dirbti Rusijos kryptimi, o štai įmonės, kurios turėjo įdirbį Vakarų Europos rinkose, sugebėjo savo apyvartas padidinti.

2010, 2011, 2012 ir 2013 metais "Gazelės" apdovanojimus gavusi  "Kamida" įmonių grupė,  2014 metais padidino savo veiklos apimtis ir pajamas.   Įmonių grupės apyvarta  išaugo 25 proc. ir siekė 24.5 mln Lt (7,1 mln. eurų). Mašinų skaičius išaugo 39 proc., o klientų skaičius 50 proc.

Dvi įmones - "Kamida" ir "Kamida Logistics" - jungianti įmonių grupė krovinius veža tik Vakarų Europos rinkose. "Nuo 2006 metų vystome veiklą Beneliukso ir kitose Vakarų Europos šalyse, įgavome pasitikėjimą ir žinias, reikalingas sėkmingai konkuruoti šiame verslo sektoriuje. Dabar padedame ir kitiems Lietuvos vežėjams - aprūpiname juos užsakymais",- sako Darius Mikėnas, įmonių "Kamida" ir "Kamida Logistics" direktorius.

Net keletas transporto įmonių, aktyviai dirbusių Rytų šalių rinkose, prasidėjus Rusijos sankcijoms, tapo "Kamida Logistics" partneriais ir šiuo metu veža krovinius Vakarų Europoje.  "Transporto srityje, ypač dirbant Vakarų Europos rinkose, svarbūs ilgalaikiai ryšiai ir pasitikėjimas, kurie neatsiranda greitai. Turėdami patirtį ir puikiai žinodami transporto verslą, mes esame patarėjai ir darbdaviai kitiems Lietuvos vežėjams",- sako Darius Mikėnas.

Transporto įmonėms savarankiškai įžengti ir įsitvirtinti Europos rinkose - nelengvas uždavinys: Europoje galioja kiti standartai, reikalavimai, labai svarbios rekomendacijos ir įmonės reputacija. Dirbdama tik su Europos užsakovais "Kamida Logistics" įgijo jų pasitikėjimą bei pripažinimą. Įmonė turi net savo atstovą Belgijoje, kuris padeda spręsti įvairias nestandartines situacijas. Sėkmingai valdomas verslas kasmet auga, prie "Kamida Logistics" prisijungia nauji partneriai - smulkios ir stambesnės Lietuvos transporto įmonės.

"Vis žvalgėmės, bet pritrūkdavo postūmio eiti į Europos rinkas,- sako Egidijus Žilinskas, UAB "Studlita" direktorius. "Kai gavome pasiūlymą dirbti kartu su "Kamida Logistics", pasiryžome. Dirbdami kartu per pastaruosius dvejus metus ženkliai išaugom: turime 6 nuosavus automobilius,  6 nuomuojamės. "Kamida Logistics" mums daug padėjo - davė užsakymų, negailėjo patarimų".

"Džiaugiuosi, kad turime partnerių, kurie rimtai žiūri į darbą. Tokiais partneriais rūpinamės kaip savais - aprūpiname užsakymais, patariame, pagelbėjame. Esant poreikiui, vilkiką išnuomojame. Tereikia tik sodint už vairo vairuotoją ir vežti mūsų klientų krovinius. Užsakymų turime ištisus metus, nestojame net per šventes",- džiaugiasi D. Mikėnas.

UAB "Kamida" verslą pradėjo 2006 metų sausio mėnesį, turėdama 5 nuomotus vilkikus. Tų pačių metų gale įmonė jau turėjo 15 savo lizingu įsigytų automobilių. Šiuo metu  UAB "Kamida" savo autoparke turi 65 vilkikus, dar beveik 70 automobilių važiuoja UAB "Kamida Logistics" sudėtyje.